dissabte, 3 de juny del 2017

Big Little Lies (Liane Moriarty)

Ressenya conjunta de la novel·la i de la sèrie

Fa unes setmanes vaig veure la nova sèrie de l’HBO, Big Little Lies. La sèrie, o mini-sèrie (té sols set capítols) està protagonitzada per tres actrius impressionants: Reese Witherspoon, Nicole Kidman i Shailene Woodley. La producció també compta amb actrius i actors secundaris igualment fantàstics, com Laura Dern, Zoë Kravitz o Adam Scott. Quan vaig acabar l’últim capítol, després de veure’ls tots un darrere l’altre sense parar, em vaig quedar tan obsessionada per tot el que acabava de viure, que vaig decidir llegir la novel·la de Liane Moriarty a partir de la que s’ha basat el guió de la sèrie.

L’entrada d’avui serà una ressenya conjunta de la sèrie i de la novel·la. He pensat fer-ho així, perquè des del meu punt de vista ambdues es complementen perfectament: la novel·la aporta profunditat a la història, explicacions, raonaments;  la sèrie té unes interpretacions de luxe, música boníssima i és molt espectacular visualment.


Big Little Lies mostra la vida de tres dones molt diferents, els fills de les quals comencen primària en una escola d’un xicotet poble coster1. Madeline té una filla adolescent d’un matrimoni anterior i dos fills del matrimoni actual2. El seu ex-marit s’ha tornat a casar i ha tingut una altra filla, que va a la mateixa classe que la filla xicoteta de Madeline. Celeste destaca per la seua bellesa, però és una dona insegura de sí mateixa amb un matrimoni molt peculiar marcat per la violència. Per últim, Jane és una jove que es va quedar embarassada quan era adolescent, fruit d’una nit amb un home desconegut.

La història ve marcada per un assassinat que es produeix en una festa de l’escola organitzada per recaptar fons. A partir d’aquest moment, la història retrocedeix fins el primer dia de classe dels xiquets, on comencen a aparèixer hostilitats entre les mares, entre fills i mares i entre marits i mullers, i on comencen a haver sospitosos de l’homicidi.

La sèrie ha aplicat alguns canvis respecte a la novel·la per fer-la més visualment atractiva, per fer-la més curta i intensa, per simplificar-la un poc. Això no obstant, aquestes variacions m’han agradat, perquè marquen una diferència del llibre a la sèrie i fan que les dues experiències (lectura i visualització) siguen complementàries i no excloents. Jo vaig veure la sèrie primer, però després em vaig enganxar igualment a la novel·la, no podia esperar a arribar a casa per a llegir un capítol més.

Jo us recomane encaridament i de manera general, sense conèixer-vos, que mireu la sèrie i/o llegiu el llibre (perdó, no puc elegir). No us penseu per favor que és una història nyonya, o simple, o típica. És un relat sobre l’amistat, la violència, l’amor romàntic (no precisament del bonic) i sobre la maternitat. Tot adobat amb molta intriga i humor, que us enxamparà i no us soltarà fins que arribeu a l’últim capítol o a l’última pàgina.
1EUA per a la sèrie, Austràlia per al llibre.
2A la sèrie, sols una xiqueta.

Big little lies ressenya

Llig-lo si... vols enganxar-te amb una novel·la
Fuig si... no t'agrada tafanejar en les vides dels altres

6 comentaris

  1. Jo vaig llegir el llibre fa més o menys un any i mig. I em va agrdar força. Tinc la serie pendent. Em genera curiositat saber como han fet l'adaptació i si hi han canvis, que pel que expliques si.
    Un petonet ;)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Natàlia! Si et va agradar el llibre has de veure la sèrie. Hi ha canvis, però està genial i les actrius ho fan súper bé. A més, com són molt pocs capítols, es veu en poquet de temps.
      Ja em contaràs si la veus finalment.
      Una abraçada!

      Elimina
  2. Estic seguint les teues lectures des de fa temps perqué m'agraden i les tinc com a bones referències, pero ara va i publiques una... en anglés !!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. De quan en quan m'agrada llegir alguna cosa en anglès! Aquesta està molt bé i crec que la trauran en paper en castellà d'ací poc (ara sols l'he trobat en format electrònic).

      Elimina
  3. Vaja, no la coneixia gents i mira que les sèries que va traient HBO m'encanten! Crec que quan tingui una mica de temps me la miraré, i si enganxa tant com dius potser em tiro de caps al llibre. Tot i que al ser en anglès em costarà una mica.

    Gràcies per la recomanació, fa molt bona pinta.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Anna! Disculpa, no havia vist el comentari encara! La sèrie està súuper bé, te la recomane molt. El llibre es pot llegir fàcilment en anglès, no té un vocabulari complicat. De totes formes, no crec que tarden en treure'l en castellà.

      Ja em diràs si al final te decidixes!

      Elimina

© Lucky Buke - Ressenyes de llibres
Maira Gall